George Tampakas

George Tampakas

Δωρεάν Πόροι

Management Consulting… Ένας παρεξηγημένος όρος στην Ελλάδα

Πως μπορεί η συμβουλευτική επιστήμη να συμβάλει στην σταδιακή έξοδο της χώρας από την κρίση.
Στην Ελλάδα του σήμερα όπου η οικονομία της χώρας είναι σε πολύ δυσχερή θέση οι εταιρίες που προσφέρουν Management Consulting θα μπορούσαν να βοηθήσουν στο μέγιστο τους Έλληνες επιχειρηματίες πράγμα που δεν πραγματοποιείται λόγω της κακής εικόνας που έχει αποκτήσει σαν έννοια η επιχειρηματική συμβουλευτική στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα. Αυτό μπορεί να συμβαίνει λόγω της νοοτροπίας του Έλληνα επιχειρηματία ο οποίος δεν εμπιστεύεται εύκολα κάποια εταιρεία συμβούλων αλλά και δεν θέλει ή αδυνατεί λόγω και της κρίσης να διαθέσει πόρους και να αγοράσει συμβουλευτικές υπηρεσίες από μία εξειδικευμένη εταιρεία ώστε να τον βοηθήσει να αναπτύξει την επιχείρηση του στο μέγιστο δυνατό που θα μπορούσε. Συνήθως ο Έλληνας επιχειρηματίας προσπαθεί να αναπτυχθεί από μόνος του και πολλές φορές χωρίς ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
Δεδομένης της κατάστασης, θα υπήρχε μεγάλο όφελος για τον επιχειρηματία αν κατανοούσε την αξία του να εμπιστευτεί και να ανοίξει το «σπίτι» του σε έναν αξιόπιστο και καλής μαρτυρίας σύμβουλο οργάνωσης με πιθανό αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων, της κερδοφορίας και την υγιή ανάπτυξη της επιχείρησής του. Οι πιο πολλοί επιχειρηματίες νομίζουν ότι θα ενδυναμώσουν την επιχείρησή τους παίρνοντας κάποιο δάνειο, πράγμα που δεν αποδίδει χωρίς περαιτέρω συγκεκριμένο πλάνο. Ένας σύμβουλος μπορεί να του υποδείξει δοκιμασμένους τρόπους να βελτιώσει την κερδοφορία του και να μειώσει τις δαπάνες του, ώστε να αποφύγει τον δανεισμό, ή να ελαττώσει το κεφάλαιο που θα έπρεπε να δανεισθεί, ή ακόμη και να του υποδείξει κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης που να ταιριάζει στην συγκεκριμένη επιχείρηση.
Βέβαια, ο Έλληνας επιχειρηματίας θα πρέπει να διευρύνει τους ορίζοντές του, να είναι ανοικτός στην καινοτομία, να αντιγράψει αλλά και να προσαρμόσει στα Ελληνικά δεδομένα επιτυχημένα λειτουργικά μοντέλα από άλλες χώρες και να διακρίνει το ταλέντο των στελεχών του ή και να προσλαμβάνει τα ταλέντα που του χρειάζονται. Σε όλα αυτά, πάλι ο σύμβουλος μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά. Δεν είναι τυχαίο που στο εξωτερικό οι εταιρίες consulting είναι κατά τεκμήριο επιτυχημένες, ειδικά αυτή την περίοδο όπου λόγω και της διεθνούς κρίσης πολλοί οργανισμοί προσφεύγουν σε αυτές για να τους συμβουλέψουν στις δύσκολες φάσεις των προϋπολογισμών τους, στις αποφάσεις για μείωση εξόδων και προσωπικού και στηρίζουν τους επιχειρηματίες να αναπτύσσονται με επιτυχία, με παράλληλο αποτέλεσμα και την ανάπτυξη της χώρας στην οποία εδρεύουν, πράγμα που δεν επιτυγχάνεται εδώ στην Ελλάδα λόγω της μη εμπιστοσύνης στον κλάδο της συμβουλευτικής. Αν βρεθεί τρόπος – πιθανόν μέσω ημερίδων η και συνεδρίων – ώστε να κτισθούν μέτρα εμπιστοσύνης μεταξύ των επιχειρηματικών φορέων και των φορέων των εταιρειών συμβούλων επιχειρήσεων, η παραγωγικότητα και η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας θα εκτοξευθεί ραγδαία προς το καλύτερο με αποτέλεσμα την ανάπτυξη της χώρας και του βιοτικού επιπέδου της.
Εν κατακλείδι, αν είστε υπεύθυνος για μια εταιρεία, ή επιχειρησιακή μονάδα, ή τμήμα, ή κάποια διεύθυνση, ή και απλό στέλεχος και αναρωτιέστε αν στον οργανισμό μέσα στον οποίο εργάζεσθε υπάρχει χώρος για καλυτέρευση, προσλάβετε ή προτείνετε να προσληφθεί κάποιος αξιόπιστος και έμπειρος εξωτερικός σύμβουλος να σας βοηθήσει στην αναγνώριση των τομέων εκείνων που χρήζουν καλυτέρευσης και μετά ασχοληθείτε πρώτα με τον τομέα εκείνο όπου η καλυτέρευση θα έλθει σχετικά απλά και γρήγορα και θα μπορείτε να δείτε κάποια απτά αποτελέσματα. Μετά, αφού τα εκτιμήσετε, θα αποφασίσετε ποιός είναι ο επόμενος τομέας που θα ασχοληθείτε και αν χρήζει εξωτερικού συμβούλου ή απλώς κάποιου ειδικού από την ίδια την επιχείρηση.
πηγή: epixeiro.gr

Μοιράσου το:

Διατήρησε το momentum

Κάνε εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο για να λάβεις τις πιο αποτελεσματικές marketing πληροφορίες δοκιμασμένες στο πεδίο της μάχης. Πάρε κεφάλι από τον ανταγωνισμό δωρεάν.

* Επιπλέον, θα έχεις άμεση πρόσβαση στο μυστικό μας marketing σύστημα που αποτελείται από 3 μέρη και που φέρνει πελάτες και πωλήσεις από το μηδέν.