George Tampakas

George Tampakas

Δωρεάν Πόροι

Η διεθνοποίηση των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων εντός & εκτός ΕΕ – Η εικόνα των ελληνικών επιχειρήσεων

Περισσότερες του 1/3 των Μικρομεσαίων επιχειρήσεων (36%) στην ΕΕ εισάγουν, αγαθά και υπηρεσίες, από μια άλλη χώρα της ΕΕ ενώ το 30% έχουν εξάγει σε κάποια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα. Επίσης, 1 στις 10 έχει υπεργολάβο που εδράζει στο εξωτερικό (14%) ή έχει εργαστεί ώς υπεργολάβος για κάποια επιχείρηση του εξωτερικού (11%). Λιγότερες, σχετικά, επιχειρήσεις έχουν συνεργαστεί με κάποιο “εταίρο” στο εξωτερικό για θέματα έρευνας και ανάπτυξης (6%) ή έχει επενδύσει σε κάποια επιχείρηση που δραστηριοποιείται σε άλλη χώρα της ΕΕ (2%).
Εντούτοις, η πιο συχνή απάντηση στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε σημαντικό δείγμα Μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στις 28 χώρες – μέλη της ΕΕ τον περασμένο Ιούνιο η πιο κοινή απάντηση, ήταν ότι δεν έχουν συνάψει καμία συνεργασία στο πλαίσιο της εσωτερικής ευρωπαϊκής αγοράς, την τελευταία τριετία (49%).
Σχεδόν σε όλες τις χώρες της ΕΕ οι ΜΜΕ απαντούν, συνήθως, ότι είναι πιο πιθανό να εισάγουν παρά να εξάγουν σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Η μόνη εξαίρεση είναι η Γερμανία, όπου οι ΜΜΕ απάντησαν ακριβώς το αντίθετο.
Από την ανάλυση των χαρακτηριστικών των επιχειρήσεων, προκύπτουν τα εξής, χρήσιμα, συμπεράσματα:
  • Όσο μεγαλύτερη είναι μια Μικρομεσαία επιχείρηση τόσο πιο πιθανό είναι να έχει εμπλακεί σε κάποια μορφή διεθνούς δραστηριότητας, την τελευταία τριετία (εισαγωγές,εξαγωγές, υπεργολαβίες)
  • Αυτές που εισάγουν είναι κυρίως επιχειρήσεις του κλάδου της μεταποίησης και του εμπορίου παρά του κλάδου των υπηρεσιών ή της βιομηχανίας(53% and 52% vs. 20% and 21%).
  • Οι μεταποιητικές επιχειρήσεις είναι αυτές που είναι πιθανό πιο πολύ να εξάγουν σε κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα (53% and 52% vs. 20% and 21%).
  • Οι επιχειρήσεις που έχουν ιδρυθεί πριν το 2008 είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε δράσεις εξαγωγών και διεθνοποίησης σε σχέση με αυτές που ιδρύθηκαν στη χρονική περίοδο μεταξύ 2008-2014.
Τα ίδια περίπου στοιχεία προκύπτουν και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που διεθνοποιούνται εκτός των συνόρων της ευρωπαϊκής εσωτερικής αγοράς. Η πλειοψηφία (69%) δεν πραγματοποίησε καμία διεθνούς εμβέλειας δραστηριότητα σε χώρα εκτός της ΕΕ, την τελευταία τριετία.
Η εικόνα των ελληνικών ΜΜΕ
  • Αναλυτικότερα στοιχεία (στα αγγλικά) εδώ
  • Το ενημερωτικό δελτίο για την Ελλάδα (στα ελληνικά) μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:

Μοιράσου το:

Διατήρησε το momentum

Κάνε εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο για να λάβεις τις πιο αποτελεσματικές marketing πληροφορίες δοκιμασμένες στο πεδίο της μάχης. Πάρε κεφάλι από τον ανταγωνισμό δωρεάν.

* Επιπλέον, θα έχεις άμεση πρόσβαση στο μυστικό μας marketing σύστημα που αποτελείται από 3 μέρη και που φέρνει πελάτες και πωλήσεις από το μηδέν.