Τι «είδε» ο γκουρού σε θέματα κυβερνοασφαλείας στην Ελλάδα

Ο γκουρού της κυβερνοασφάλειας βρέθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Ελλάδα, με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας στο καυτό ζήτημα του Διαδικτύου. Η αργοπορημένη, σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο, διείσδυση του Ιντερνετ στη χώρα μας συνεπάγεται και την καθυστερημένη επαγρύπνηση σε ζητήματα ασφάλειας σε αυτό, με ό,τι κάτι τέτοιο συνεπάγεται. Τα νέα στοιχεία που θέλουν την Ελλάδα να βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των Ευρωπαίων όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες καταδεικνύουν την ανάγκη αναζήτησης συμβουλών.

Και έτσι, την περασμένη Τετάρτη, βρέθηκε στη χώρα μας ο Ράμι Εφράτι, πρόεδρος της εταιρείας Firmitas και πρώην επικεφαλής της διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας στο γραφείο του Ισραηλινού πρωθυπουργού. Στο πλαίσιο της διεύρυνσης της ελληνοϊσραηλινής συνεργασίας, ο κ. Εφράτι, αφού παρουσίασε τα βασικά σημεία του αντικειμένου του σε εκδήλωση την οποία φιλοξένησε η Ισραηλινή πρέσβειρα Ιρίτ Μπεν Αμπα, έκανε και ορισμένες κρίσιμες συναντήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη κρατικών αλλά και ιδιωτικών εταιρειών. Στελέχη τραπεζών, ασφαλιστικών εταιρειών, μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, τηλεπικοινωνιακών οργανισμών ήταν ανάμεσα σε εκείνους που συνάντησαν τον κ. Εφράτι. Παράλληλα, συναντήθηκε με στελέχη των υπουργείων Εξωτερικών και Αμυνας, όπως επίσης και της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης.

Με δεδομένη, μάλιστα, την πρόσφατη αναφορά της Ε.Ε. στην ανάγκη στενότερου ελέγχου του Διαδικτύου, με αφορμή τα τρομοκρατικά χτυπήματα στις Βρυξέλλες, η παρουσία του Ισραηλινού Ράμι Εφράτι απέκτησε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Την ίδια στιγμή, η οικονομική συγκυρία στη χώρα έχει ωθήσει πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις να αναπτυχθούν διαδικτυακά, στοχεύοντας σε ένα κοινό το οποίο σταδιακά τοποθετεί το Διαδίκτυο σε ολοένα και περισσότερους τομείς της καθημερινότητάς του. Ηδη, η επιβολή των ελέγχων κεφαλαίου το περασμένο καλοκαίρι έχει εκτοξεύσει τη χρήση της ηλεκτρονικής τραπεζικής, με αποτέλεσμα οι συναλλαγές μέσω Διαδικτύου να έχουν μετατραπεί σε καθημερινή συνήθεια. Αυτομάτως εγείρεται το ζήτημα της ασφάλειας τόσο των επικοινωνιών μέσω Διαδικτύου όσο και των συναλλαγών, με δεδομένο ότι το κοινό θεωρείται, στην παρούσα φάση, «εφηβικό διαδικτυακά», καθώς χαρακτηρίζεται σε μεγάλο βαθμό από άγνοια κινδύνου.

Η ασφάλεια

Τρία στα πέντε παιδιά ηλικίας μεταξύ 7 και 12 ετών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο καθημερινά, σύμφωνα με στοιχεία του Saferinternet. Γι’ αυτό, η προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ παιδιών και νέων, κρίνεται επιβεβλημένη. Είναι ενδεικτικό των περιορισμένων ψηφιακών δεξιοτήτων των Ελλήνων ότι η παραβίαση προσωπικών δεδομένων αποτέλεσε τη συχνότερη (35%) καταγγελία ανάμεσα στις 3.435 που έλαβε η SafeLine την περασμένη χρονιά. Ιδιαίτερα ανησυχητικό, ωστόσο, είναι ότι η επόμενη κατηγορία καταγγελιών, με ποσοστό 20%, αφορά το παράνομο περιεχόμενο, και κυρίως ιστοσελίδες παιδικής πορνογραφίας. Το ποσοστό αυτό, εκτός από υψηλό, είναι αυξημένο κατά 10 σχεδόν ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση. Το 18% των αναφορών αφορούσε οικονομικές απάτες, το 7% απειλές που έλαβαν χώρα στο Διαδίκτυο, ενώ εγκλήματα όπως ο ρατσισμός, η εξύβριση, η παραβίαση του απορρήτου των επικοινωνιών και πνευματικής ιδιοκτησίας ακολουθούν με χαμηλότερα ποσοστά. Το 30% των αναφορών σχετιζόταν με παραβιάσεις και παράνομες δραστηριότητες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και κυρίως το Facebook.
Πρόσφατα στοιχεία της Ε.Ε. αποδίδουν τη χαμηλή πρόσβαση των Ελλήνων σε ευρυζωνικές συνδέσεις, στην περιορισμένη αγοραστική δύναμη αλλά και την απουσία ψηφιακών δεξιοτήτων. Ομως με βάση τα

αποτελέσματα του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας, που δημοσίευσε η Ε.Ε., περιγράφονται οι περιορισμένες ψηφιακές ικανότητες των Ελλήνων ως εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Πρόκειται για φαύλο κύκλο, ιδιαίτερα αν συνυπολογισθεί ότι η Ελλάδα είναι προτελευταία αναφορικά με τη διείσδυση του Διαδικτύου στη ζωή των πολιτών της.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Μοιράσου το:

Διατήρησε το momentum

Κάνε εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο για να λάβεις τις πιο αποτελεσματικές marketing πληροφορίες δοκιμασμένες στο πεδίο της μάχης. Πάρε κεφάλι από τον ανταγωνισμό δωρεάν.

* Επιπλέον, θα έχεις άμεση πρόσβαση στο μυστικό μας marketing σύστημα που αποτελείται από 3 μέρη και που φέρνει πελάτες και πωλήσεις από το μηδέν.